Acces membri
Uniunea Nationala a Executorilor Judecatoresti
Skip Navigation Links

Primul Consiliu permanent european al UIHJ în Caucazul de Sud ( traducere )

Ministrul Justiției din Georgia, Tea Tsulukiani a deschis Consiliul Permanent al UIHJ din primăvară, ce a avut loc la Tbilisi pe 25 și 26 aprilie 2013.

Începutul unui parteneriat puternic

În fiecare primăvară, UIHJ organizează un consiliu permanent, în mod special dedicat problemelor europene. Anul acesta a avut loc în Georgia, care a găzduit treizeci de delegații din Europa, dar și din America.

Timp de două zile, reprezentanții din țările membre în UIHJ s-au reunit pentru a face schimb, a învăța despre realizările UIHJ, discuta despre proiectele în curs de desfășurare, dar, de asemenea, despre problemele cu care se confruntă executorii judecătorești în țările lor. A avut loc un Consiliu European al președinților pentru a aborda proiecte specifice implementate de către acest consiliu. În Georgia, există un sistem hibrid al executorilor judecătorești, liberali și oficiali. Executorii Judecătorești grupați în cadrul Comitetului Național de Implementare (NBE) sunt cei care s-au ocupat de organizarea - perfectă - a acestui eveniment.

Mihail Sarjveladze, directorul NBE, a urat bun venit tuturor delegațiilor. El le-a urat o ședere plăcută în Georgia. El s-a declarat extrem de încântat de faptul că, Consiliul Permanent al UIHJ a putut avea loc la Tbilisi. Aceasta este prima dată când un consiliu permanent se ține în Caucaz. În acest sens, domnul Sarjveladze a mulțumit doamnei Tsulukiani, ministrul Justiției din Georgia, care, în ciuda unui program foarte plin, a fost prezentă la lucrările UIHJ. Dna Tsulukiani a salutat venirea UIHJ-ului în Georgia. Ea a urat tuturor bun venit în țara sa. Ministrul Justiției a declarat că, parte a reformelor radicale, care au fost inițiate în Georgia, "noi acordăm o mare importanță ca deciziile judecătorești să fie puse în aplicare într-un termen rezonabil." Citând Curtea Europeană a Drepturilor Omului, pe care o știe foarte bine, după ce a lucrat acolo timp de zece ani, ea a amintit că o țară care nu are nici o performanță eficientă a sistemului judiciar nu poate pretinde a avea un sistem judiciar. Și adresându-se NBE: "Prezența dumneavoastră și dorința de a împărtăși cele mai bune practici după un an de la alăturarea UIHJ-ului este un semn al începutului unui parteneriat puternic." Lăudând realizările NBE, doamna Tsulukiani a recunoscut că lucrează pentru ca acesta să fie tot mai eficient. Ministrul justiției a continuat spunând că prezența UIHJ-ului în Georgia a fost foarte importantă nu numai în ceea ce privește problemele legate de implementare, dar, de asemenea, pentru a promova monitorizarea de către un executor judecătoresc, introdusă recent în legislația georgiană "foarte utilă pentru a îmbunătăți punerea în aplicare a justiției." Dna Tsulukiani a încheiat discursul prin a ura mult succes tuturor și a mulțumi UIHJ-ului și președintelui acesteia, Leo Netten, pentru sprijinul acordat Georgiei.

Angajamentul UIHJ în raport cu instituțiile europene

Leo Netten a mulțumit ministrului Justiției pentru prezența sa la sesiunea de deschidere a Consiliului Permanent, mărturie de sprijin ferm al Guvernului georgian privind aspecte legate de punerea în aplicare a justiției. Președintele UIHJ a amintit că, în 1980, UIHJ a decis să instituie o secțiune europeană care să se ocupe de probleme de interes pentru profesie în special la nivel european. El a menționat că primul consiliu permanent a avut loc la Glasgow, în nord-vestul extrem al țărilor europene membre ale UIHJ. Astăzi, douăzeci și trei de ani mai târziu, acesta s-a desfășurat în extremitatea sud-estică a țărilor europene membre ale UIHJ. El a continuat arătând că prezența UIHJ în Caucazul de Sud datează de aproape cincisprezece ani. La începutul anilor 2000, UIHJ a participat la misiuni de expertiză a Consiliului Europei în Georgia și Armenia. În 2005, UIHJ a câștigat, pentru prima dată, o piață pentru executarea hotărârilor judecătorești în contextul reformei judiciare în Azerbaidjan. Începând din 2010, experții UIHJ au participat la un program TAIEX în Georgia. Întâlnirile cu NBE au devenit apoi regulate.

Președintele Netten a făcut mențiune despre un alt proiect important la care a participat UIHJ și a fost implementat în cursul ultimelor luni în Georgia: proiectul BESTT pentru un sistem de executare mai bun prin înfrățire, un proiect finanțat de Uniunea Europeană și cedat Centrului pentru cooperare juridică Internațională (CILC), în colaborare cu Autoritatea suedeză de executare silită, NBE și UIHJ. El a declarat că proiectul, inclusiv conferința de închidere ce a avut loc cu o zi înainte, a fost un mare succes.

Recunoscând că NBE este un corp formidabil de eficiență și competență, Leo Netten l-a lăudat pe fostul director al NBE, Nika Melia, pentru activitatea sa, precum și pe noul său director, Mihail Sarjveladze, urându-i dezvoltarea acțiunilor care au fost deja întreprinse. Președintele Netten a revenit la summit-ul UE de la Tampere din octombrie 1999. În cadrul acestui summit istoric, Consiliul Uniunii Europene a decis să creeze un spațiu de libertate, securitate și justiție. Începând cu anul 2000, s-au creat primele instrumente europene transfrontaliere: notificarea de documente, recunoașterea și executarea hotărârilor judecătorești. Au urmat și altele: titlul executoriu european, injoncțiunea europeană de plată, obținerea probelor, norme privind litigiile minore, pretențiile de întreținere. Altele sunt încă în curs de realizare: sechestrul european asupra conturilor bancare, transparența activelor.

„De atunci, a continuat Leo Netten, ne-am angajat în fața Uniunii Europene, într-o fază de cooperare. Comunitatea Europeană și-a dat seama repede că acest spațiu de libertate, securitate și justiție nu poate fi construit fără sprijinul și asistența profesioniștilor ". În ceea ce privește executarea, a spus el, Comisia Europeană a solicitat UIHJ-ului să participe la Rețeaua Judiciară Europeană, de la crearea sa în 2002. "Am fost capabili să contribuim la integrarea profesiei de executor judecătoresc în cadrul Rețelei Judiciare Europene, la nivel național."

Cooperarea există, de asemenea, în Europa largă, a spus Leo Netten. UIHJ-ul a participat la dezvoltarea Recomandării Rec (2003) 17 din 9 septembrie 2003 a Consiliului Europei privind executarea. Ea a participat la elaborarea dispozițiilor CEPEJ din 17 decembrie 2009 privind executarea. Începând cu anul 2000, UIHJ a făcut zeci de misiuni cu Consiliul Europei, finanțate în mare parte de către Comisia Europeană. Această cooperare există, de asemenea, dincolo de granițele Europei, a menționat el. "Săptămâna trecută, am participat la o misiune a Programului Maroc Sud: Consolidarea reformelor democratice în vecinătatea sudică. Acest program, finanțat de către Uniunea Europeană este pus în aplicare de către Consiliul Europei și CEPEJ. "

Președintele UIHJ a făcut mențiune, de asemenea, despre Troika care necesită o expertiză UIHJ atât în Grecia cât și Portugalia. Au fost inițiate, de asemenea, acorduri de cooperare cu universitățile, în primul rând cu Universitatea din Mendoza (Argentina) în octombrie 2012. Un al doilea acord de cooperare va fi semnat la sfârșitul lunii mai 2013, cu Universitatea din Valencia, în Spania. "Aceste acorduri vor facilita și îmbunătăți activitatea Uniunii în contextul lucrărilor științifice", a promis Leo Netten.

El a reamintit că istoria Uniunii a început cu o fază îndelungată de construcție. "În această fază, am lucrat neobosit pentru a dezvolta și structura acțiunile noastre internaționale și pentru a ne face cunoscuți pe scena internațională. Această fază a durat până la începutul anilor 2000. Apoi, am intrat într-o fază de cooperare. Acum, instituțiile și organizațiile internaționale sunt cele care ne contactează. Vom demonstra în fiecare zi prin dinamismul și munca noastră că suntem o forță pe care puteți conta întotdeauna. Experții noștri sunt recunoscuți pentru competența și fiabilitatea lor. Aceștia reprezintă forța unui proiect".

O nouă eră de propuneri pentru UIHJ

Președintele UIHJ a subliniat apoi, că UIHJ a intrat într-o nouă eră, o eră de propuneri. Dispozițiile privind executarea conțin esențialul recomandărilor UIHJ-ului în ceea ce privește executarea și modul în care ar trebui să fie efectuată procedura de executare. "Trebuie ca împreună să aducem la viață aceste dispoziții". Pentru aceasta, trebuie luate măsuri pe mai multe nivele, în mod concertat. În Europa, pe plan intern, el a cerut șefilor de delegații, să promoveze dispozițiile adoptate de Miniștrii Consiliului Europei. "La nivel european, prin proiectele noastre, noi vom propune modele. Aceste modele vor servi drept bază pentru reformă. Modelele pe care le vom propune vor constitui rezultatul muncii unei organizații a cărei reputație este bine stabilită, o organizație care nu este percepută ca prozelitism pentru profesia de executor judecătoresc a legii, ci ca partener care lucrează la promovarea justiției și la dezvoltarea sa: UIHJ-ul. "

Președintele UIHJ a mulțumit tuturor celor care au investit personal în proiecte. El a invitat pe toată lumea să investească și mai mult. "Vă veți ajuta țara să ofere justiţiabililor un profesionist al executării mai competent, mai informat, mai bine instruit, un profesionist ale căror activități vor fi mai ample. Veți ajuta profesia din țara dumneavoastră să se dezvolte și să perpetueze în jurul unui model coerent, celui al CEPEJ și, prin urmare, al UIHJ-ului. "

Continuându-și discursul, Leo Netten a declarat că, încă de la începuturile sale în urmă cu zece ani, CEPEJ publică la fiecare doi ani, un raport cu privire la eficiența justiției în Europa. Un aspect al acestui raport se referă la executare, dar nu abordează decât anumite aspecte. Prin intermediul chestionarului cu privire la profesie realizat cu prilejul Congresului de la Cape Town, în 2012, UIHJ deține o bază de date și informații complete cu privire la profesie. Leo Netten a anunțat că UIHJ va face un raport dedicat, în întregime, eficienței justiției și profesiei de executor judecătoresc, un proiect care a fost prezentat la CEPEJ cu câteva zile în urmă, unde a fost primit foarte bine. Mai mult decât atât, acest proiect este în conformitate cu Tabloul de bord al Uniunii Europene, a cărui primă ediție va fi prezentată în curând.

Președintele UIHJ a salutat noii președinți ai organizațiilor naționale ale executorilor judecătorești:
- Scoția: Kevin MacKay
- Georgia: Mihail Sarjveladze
- Grecia: Preketes Eftimios
- Letonia: Andris Spore
- Lituania: Aleksandras Slezniovas
- Serbia: Mihail Dragovic
- Slovacia: Miroslav Paller

El a încheiat discursul prin a reaminti că Naadhir Ben Ammou, membru al Consiliului științific al UIJH, a fost numit pe 8 martie 2013, Ministrul Justiției din Tunisia. "După Jacqueline Lohoues Oble, ministrul Justiției din Côte d'Ivoire între 1990 și 1993, Consiliul științific este deosebit de mândru că are în componența sa doi miniștri de justiție între cei doisprezece membrii ai săi", a spus el înainte de a mulțumi din nou NBE-ului pentru ospitalitatea sa și le-a urat tuturor un consiliu permanent excelent și o ședere plăcută în Tbilisi!

Executarea „soft”

După apelul delegațiilor făcut de Louis-Raymond Maranda, secretarul Consiliului UIHJ, s-a aprobat ordinea de zi și procesul-verbal al Consiliului Permanent de la Haga din 2011, și a fost prezentat un raport cu privire la relațiile cu organizațiile internaționale. Françoise Andrieux, secretarul general al UIHJ a remarcat activitatea recentă a Institutului de Drept European (ELI), a cărui membru fondator este UIHJ. Ea a reamintit că marile instituții europene și internaționale au participat la întâlnirile ELI. Un proiect elaborat de UIHJ, intitulat "Aplicarea Soft", trebuie să fie prezentat Consiliului ELI. Scopul este de a oferi alternative la executarea civilă și comercială. Obiectivul general este de a evita o procedură de executare traumatizantă și defavorabilă pentru părți prin consolidarea aplicării dispozițiilor din contract.

Sunt vizate patru obiective:
- Implicarea părților în procedura de executare;
- Declararea și identificarea bunurilor;
- Stabilirea de garanții;
- Respectarea angajamentelor.

Françoise Andrieux a raportat, de asemenea, că ELI, cu sediul la Viena (Austria), a decis să creeze filiale naționale pentru a permite deținerea muncii în grupuri mici. Primul birou a fost deschis la Paris. Mathieu Chardon, prim secretar al UIHJ a indicat cele trei evenimente majore din cadrul Consiliului Europei pentru profesia de executor judecătoresc. În decembrie 2012 a avut loc a 20-a reuniune plenară a Comisiei Europene pentru Eficiența Justiției a Consiliului Europei (CEPEJ), sărbătorind cea de-a zecea aniversare. Cu această ocazie a fost prezentat al patrulea raport al CEPEJ asupra eficienței și calității actului de justiție. Pe data de 10 aprilie 2013 UIHJ a prezentat CEPEJ proiectul său de raport cu privire la eficacitatea executării, menționat în discursul său de către președintele Netten. În cele din urmă, în cadrul programului "Consolidarea reformei democratice în vecinătatea sudică" (Programul de Sud), finanțat de Uniunea Europeană și operat de către Consiliul Europei, CEPEJ a solicitat expertiza în cadrul unei misiuni din Casablanca (Maroc) din 15-19 aprilie 2013. Această misiune a avut drept obiectiv, în lumina unui raport elaborat de Mathieu Chardon în timpul unei misiuni anterioare în 2012, explorarea modalităților de îmbunătățire a notificării documentelor în Maroc.

Leo Netten a spus că a participat la începutul lunii aprilie 2012, la aniversarea a 125 de ani de la Conferința de la Haga de drept internațional privat. Hans van Loon, secretar general al Conferinței de la Haga ar trebui să ia o pensie bine-meritată în iulie 2013. I-a fost adus un tribut de către toți participanții.

Apoi, Françoise Andrieux a făcut mențiune despre reuniunea cu Comisia Europeană în data de 10 aprilie 2013, la Bruxelles. Tema a fost formarea. Scopul acesteia a fost de a reuni profesioniști și oameni de stiință. Ea a solicitat UIHJ-ului să furnizeze o delegație de zece oameni. Prima sesiune s-a ocupat de organizarea și promovarea formării europene prin intermediul a două ateliere de lucru (schimbul și evaluarea nevoilor, rolul rețelelor privind legislația europeană, în contextul evaluării nevoilor de formare).

A doua sesiune a implicat cooperarea și promovarea cu două ateliere de lucru (cooperare între instituțiile de formare juridică, cum se promovează o cultură juridică). UIHJ a făcut mențiune despre experiența sa în acest domeniu, în special prin intermediul zilei europeane de formare care a fost înființată în urmă cu șase ani. Organizatorii acestei zile au cerut președintelui Netten să fie raportorul pentru unul dintre ateliere. Secretarul General al UIHJ a anunțat că un nou chestionar de instruire va fi trimis fiecărei delegații a UE, la solicitarea Comisiei Europene. Ea a mulțumit tuturor în avans, și i-a rugat să răspundă cât mai curând posibil.

Promovarea Codului Mondial de executare Bernard Menut, prim-vicepreședinte al UIHJ, a raportat despre ședințele organizate la Comisia Organizației Națiunilor Unite pentru Dezvoltare din Dreptul Comercial Internațional (UNCITRAL), în New York, la care a participat cu Sue Collins, membru al consiliului de administrație al UIHJ. El a considerat că este important să fie prezent la aceste întâlniri pentru a asigura "promovarea ideilor, inclusiv Codul nostru mondial de executare." Sue Collins a adăugat că UIHJ a fost invitat să participe la grupul de lucru UNCITRAL privind rezolvarea conflictelor, stabilind astfel contacte și consolidând prezența UIHJ. Jos Uitdehaag, prim-secretar al UIHJ, a continuat să spună că el a fost împreună cu Sue Collins, în decembrie 2012, la sediul Băncii Mondiale din Washington, în timpul săptămânii Forumului Global de drept, justiție și dezvoltare. Acolo au fost prezente multe organizații și asociații. Legăturile dintre UNCITRAL, UNIDROIT și Banca Mondială sunt constante. Problema crizei globale se referă la protecția debitorilor, afacerilor și falimentelor personale și ,desigur, la executarea hotărârilor judecătorești. Banca Mondială a cerut UIHJ-ului să scrie un raport de evaluare privind executarea în unele țări, a declarat Jos Uitdehaag. Există, de asemenea, International Finance Corporation (IFC), care are 186 de țări membre.

Aceste organizații sunt interesate în domeniul executării și a titlurilor de valoare. Ele sunt foarte directe. Acestea au dezvoltat modele, în special în Africa. Ele au nevoie de experiența UIHJ, deoarece nu pot găsi destui oameni care să aibă suficientă experiență în formare. Există, de asemenea, Consiliul de Cooperare Regională (CCR), care este asociat cu Uniunea Europeană. Uniunea Europeană este foarte interesată de ceea ce se întâmplă în alte țări. Proiectul BESTT este, de asemenea, un rezultat al politicii de vecinătate. "Am început acum doi ani, cu țările din Europa Centrală", a declarat Jos Uitdehaag. Acest lucru a vizat dreptul civil și comercial al țărilor din fosta Iugoslavie, dar, de asemenea, din țări precum Grecia. Ideea este de a avea o convenție europeană pentru punerea în aplicare a hotărârilor judecătorești transfrontaliere, pe baza Convenției de la Lugano. "Vom începe și odată ce proiectul va fi complet, aceasta va fi semnat de către aceste țări. Curtea Europeană a Drepturilor Omului a inițiat o relație cu noi de mai multe ori, pentru a pregăti texte de lege", a declarat prim-secretarul UIHJ. El a concluzionat: "Ne consultăm cu Fondul Monetar Internațional (FMI), de exemplu, în Portugalia, în ceea ce privește executarea. După cum puteți vedea, o serie de organizații, sunt interesate de expertiza noastră".
În ceea ce privește regiunea Caraibe, Sue Collins, a raportat că a întâlnit la UNCITRAL mai multe persoane care lucrează la proiect Ohadac (Organizația pentru armonizarea dreptului de afaceri din Caraibe). Luis Ortega Alcubierre, secretar adjunct al consiliului de administrație al UIHJ a declarat că are contacte cu Ministerul Justiției din Chile. El a menționat acordul de colaborare cu Universitatea din Mendoza, în Argentina. De asemenea, el a raportat că este în contact cu Centro de Estudios de Justicia de las Americas (CEJA). UIHJ va participa la o conferință ce va avea loc în august 2013, în Buenos Aires.

Consiliul președinților europeni

În urma acestor prezentări Consiliului președinților din Europa a fost declarat deschis. În introducerea sa, Bernard Menut a menționat proiectul Afrodita, inițiat în cadrul reuniunii anterioare a președinților europeni în Cipru în luna octombrie 2012. Primul vice-președinte al UIHJ a explicat geneza acestuia. Toată lumea cunoaște raportul Doing Business, „clasament realizat de către americani pentru a face un top al țărilor și pentru a ne asigura că putem identifica țările cu care va fi mai ușor să facem afaceri". O parte a raportului Doing Business se referă la aspectele legale și judiciare, inclusiv durata procesului. Indicatorii cu privire la lungimea procesului nu sunt foarte preciși. Ei sunt destul de rudimentari. CEPEJ, la rândul său, întocmește, o dată la doi ani, un raport cu privire la 47 de țări, care sunt clasificate în funcție de sistemul lor juridic. În acest raport aflăm ce țări au o rată mai mare de avocați pe locuitor, în ce țară este mai ușor de rezolvat un caz, și unde este mai ușor de obținut asistența juridică.

Executarea este menționată, dar datele privesc numărul de profesioniști din fiecare țară, sau statutul lor, dar, în cele din urmă, există puține informații cu privire la executorii judecătorești, timp, durată, proceduri, etc. Ideea proiectului Afrodita, a continuat Bernard Menut, este de a raporta cu privire la executare. Acest raport ar avea o periodicitate de doi ani pentru a fi compatibil cu raportul CEPEJ. "De ce să facem acest lucru?" A întrebat el. Există mai multe interese. Primul este de a poziționa UIHJ ca singura organizație capabilă de colectare a datelor cu privire la executare, în diferite țări. În prezent, guvernele sunt cele care oferă informații. În privința proiectului Doing Business, informațiile sunt furnizate de o rețea de avocați. "În ceea ce privește executarea, vom lucra la acest raport și datele conținute se află în marele chestionar al UIHJ". "Un alt beneficiu al acestei lucrări este de a vă ajuta să lucrați pentru guvernele voastre. De exemplu, în cazul în care accesul la transparența activelor este dificil sau costisitor în țara dumneavoastră, știm că țara dumneavoastră este în partea din spate a ambalajului. Acest raport va arăta exemple de țări care au bune practici. Datele din acest raport vor fi utile și pot fi folosite în țara dumneavoastră de miniștrii justiției ".

Bernard Menut a prezentat cele opt blocuri care formează inima raportului:
- Pregătirea executării;
- Informațiile disponibile referitoare la transparența activelor;
- Lista de titluri de valoare existente în fiecare țară;
- Executorii;
- Efectuarea executării;
- Costul executării;
- Durata executării și posibile provocări;
- Supravegherea, monitorizarea, sancțiuni și reguli etice.

"Suntem foarte încrezători în scopul proiectului, a anunțat prim-vicepreședintele UIHJ. Ideea este de a publica în același timp cu CEPEJ raportul privind executarea. Vom folosi rezonanța pentru a face presiuni asupra guvernelor." Dintre proiectele Stobra, două au făcut obiectul unor ateliere: Stobra 6 (e-justiție) și Stobra 3 (transparența activelor). În atelierul e-justiție Bernard Menut a explicat că activitățile din țările din această zonă sunt foarte mici. În 2007, Uniunea Europeană a dorit să realizeze un studiu cu privire la utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) în domeniul justiției. Uniunea Europeană a anunțat crearea portalului e-justiție pe Internet. Scopul este de a permite economii substanțiale, îmbunătățirea calității serviciilor și pentru a permite cetățenilor și profesioniștilor de a avea acces la informații practice cu privire la orice aspect al sectorului justiției. Prin e-justiție, UE promovează instrumente, cum ar fi conferințe video pentru instanțele judecătorești sau martori. Cu toate acestea, procedurile de executare sau notificarea electronică de documente par puțin afectate de proiect. "Unde sunt textele care guvernează e-justiție?" Întreabă prim-vicepreședinte al UIHJ. "La o privire mai atentă, nu există nici un text specific pentru a încadra e-justiția". Pentru Bernard Menut, în ceea ce privește profesia de executor judecătoresc, e-justiție include cinci elemente:
- e-Access: promovarea accesului electronic la informații cu privire la debitor, fără intermediar;
- e-Titlu: decizia instanței de judecată în format electronic. Această decizie va fi pusă în aplicare;
- e-Service: notificarea sau notificarea electronică a documentelor de către executorul judecătoresc;
- e-Executarea: executarea efectuată electronic.
Aceasta reprezintă centrul muncii executorilor judecătorești. În acest sens, lipsa practicii - sau o practică mixtă - și puține texte sunt notate;
- e-Licitație: licitația electronică. Acest lucru se referă doar la câteva țări, cum ar fi Georgia sau Ungaria. Aceste țări, avansate în acest domeniu, sunt destul de izolate.
Apoi, prim-vicepreședintele prezintă în detaliu fiecare dintre aceste secțiuni, subliniind pas cu pas dificultățile și problemele ridicate de fiecare dintre subiecte.

Atelierul de lucru privind transparența activelor care a urmat, a fost condus de David Walker, membru al consiliului de administrație al UIHJ și manager de proiect, și Françoise Andrieux.

Guillaume Payan, lector la Universitatea din Maine (Franța) și consultant UIHJ, a prezentat și a comentat în detaliu Rezoluția Parlamentului European din 10 mai 2011 cu recomandări către Comisie privind măsurile provizorii propuse pentru înghețarea și divulgarea activelor debitorilor în cazurile transfrontaliere, precum și propunerea de regulament al Parlamentului European și al Consiliului de instituire a unui ordin european pentru poprirea conturilor bancare din 25 iulie 2011.

David Walker s-a axat pe activitatea UIHJ referitoare la transparența activelor. El a reamintit că prima conferință internațională pe această temă a fost organizată de UIHJ pe 14 și 15 octombrie 1999, în Paris, cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul Grotius (transparența activelor, un titlu european preliminar, necesar și suficient?) . Pe 17 septembrie 2003, Consiliul Europei a emis recomandări privind executarea, care a inclus o secțiune referitoare la transparența activelor și accesul la informații. În timpul Congresului Internațional al executorilor judecătorești în Washington, din mai 2006, UIHJ a dorit ca executorii judecătorești să aibă un acces complet la informațiile privind activele debitorului, ca parte a misiunii lor de executare. În aceeași ordine de idei, la congresul internațional al executorilor judecătorești din Marsilia, în septembrie 2009, UIHJ a declarat că debitorii ar trebui să își declare bunurile. În cele din urmă, liniile directoare CEPEJ din 17 decembrie 2009 se referă ,de asemenea, la accesul la informațiile privind activele debitorului pentru executori, în secțiunile 40-42. Apoi, David Walker a întrebat dacă a fost posibil să se definească standarde comune în domeniu. Apoi, el a comentat cu privire la chestionarul pregătit de UIHJ și înmânat țărilor membre ale UIHJ, mulțumind celor opt țări care au răspuns deja, și invitând pe alții să îl completeze, pentru a permite grupului de lucru al proiectului să îl analizeze și să pregătească recomandări.

A avut loc, apoi, o discuție cu participanții. Fiecare țară a putut explica situația actuală privind legislația sa. În Suedia, Olof Dahnell a explicat că Ministerul de Finanțe oferă o mulțime de informații executorilor judecătorești: dacă persoana locuiește singură sau nu, numărul de copii, valoarea impozitelor, salarii, imobiliare, etc. Băncile și angajatorii sunt, de asemenea, obligați să furnizeze informații.

În Germania, Werner Blaskowitz a spus că, de la 1 ianuarie 2013, executorul judecătoresc poate solicita informații direct la diferite agenții (fișiere auto, etc). În Spania, Luis Ortega a informat participanții că este posibil să depună o cerere către debitor în vederea obținerii unei declarații privind activelor, sub pedeapsa amenzii, dar că legea nu este pusă în aplicare. O reformă restantă ar trebui să permită procurorilor să aibă acces direct la informațiile din registrele publice și agențiile relevante (vehicule, imobiliare, conturi bancare, titluri, salarii, pensii, angajatori, acasă, etc).

Pentru Portugalia, José Carlos Resende, președinte al Consiliului Național al Solicitadores, a recunoscut că sistemul de cautare computerizat funcționează în țara sa. Un proiect de lege permite, în prezent, executorului judecătoresc să caute informații, în timp ce informează debitorul acestei anchete într-un termen de trei luni. El a sperat că acest sistem va fi extins la întreaga profesie și a sugerat UIHJ-ului să propună acest principiu CEPEJ-ului.

Pentru Zolt Orell (Ungaria), este inutil să solicite debitorului să furnizeze informații privind activele sale. El a explicat că, în Ungaria, software-ul a fost dezvoltat pentru a permite executorilor judecătorești, prin semnături electronice, accesul la toate înregistrările și informațiile, în timp ce respectă niște reguli etice stricte.

Mihail Dragovic, președinte al Camerei Naționale a Executorilor Judecătorești din Serbia, a anunțat schimbări majore în țara sa. Executorul judecătoresc poate solicita informații despre activele debitorului în instanță. Din păcate, sistemul este ineficient din cauza congestiei instanțelor. Executorii judecătorești pot solicita informații și băncilor. Acestea au, așadar, obligația de a răspunde, în caz contrar vor fi amendate. Cea mai mare problemă este că nu este posibilă obținerea numărului de identificare al debitorului. O mulțime de timp este pierdut în căutarea informațiilor. Creditorul nu poate obține această informație din respect pentru intimitate.

În Quebec, Louis-Raymond Maranda a regretat faptul că executorii judecătorești nu au acces la informații despre debitor: "Pentru a pune în aplicare o hotărâre, dacă doriți informații, va trebui să angajați un detectiv particular. În 2008, ne-au criticat cu privire la acest lucru. În reforma privind procedurile civile, băncilr și agențiile vor trebui să colaboreze cu executorii judecătorești pentru a oferi informații. Acest lucru va fi un mare pas înainte, dar acum nu au acces la nimic ".

În ceea ce privește Franța, Patrick Safar, trezorier adjunct al consiliului de administrație al Camerei Naționale a Executorilor Judecătorești, a menționat recentele modificări din 2010. Prin urmare, executorii judecătorești din Franța au acces direct în toate jurisdicțiile, luând act de faptul că "unele probleme rămân nerezolvate". Pentru a încheia acest atelier foarte bogat în schimburi, David Walker a mulțumit domnului Guillaume Payan și tuturor țărilor participante. El a invitat toate țările europene să participe la următorul workshop Stobra, privind transparența activelor.

Raportul de activitate și Institutul Jacques Isnard

În ceea ce privește activitatea filialelor europene ale UIHJ, Françoise Andrieux a declarat că UIHJ ar beneficia de numirea lui Ben Naadhir Ammou ca ministru al Justiției în vederea organizării următoarei reuniuni UIHJ-Euromed în Tunisia. În ceea ce privește UIHJ-EuroDanube, secretarul său, Zolt Orell a făcut un rezumat al ultimului seminar în cadrul căruia fiecare țară a raportat cu privire la progresele legislative. În Ungaria, au fost înregistrate unele schimbări legislative minore. Sunt așteptate modificări tarifare, dar, din păcate, probabil, rezultând într-o scădere, în ciuda faptului că sunt în vigoare din 1995. De asemenea, el s-a referit la unele probleme recente cu mass-media. Situația a fost aceeași în Estonia, dar a revenit acum la normal. În Republica Cehă, noile norme privind executarea sunt în vigoare de la începutul anului. Zolt Orell a constatat că acestea sunt pozitive. El a spus că acum nu mai există un sistem mixt și numai executorii judecătorești independenți rămân în Republica Cehă. Sistemul de licitație electronică a fost înființat în 2012 și este satisfăcător.

În ceea ce privește Slovacia și Letonia, el a amintit alegerea noilor președinți și le-a urat succes. În cele din urmă, secretarul UIHJ-EuroDanube a anunțat organizarea unui concurs de fotbal pentru unsprezece țări din această ramură a UIHJ .

După acesta, Olof Dahnell, delegat permanent al UIHJ pentru statele scandinave a povestit despre activitățile executorilor judecătorești din regiune. În Finlanda, organizarea profesiei va fi schimbată. Departamentul de Justiție a solicitat Autorității de executare finlandeză (FEA) să facă propuneri pentru o nouă organizație cu noi metode de lucru. Un raport a fost depus în data de 13 martie 2013. Obiectivul este de a îmbunătăți eficiența executării. Numărul de birouri va fi redus în timp ce taxa de executare ar trebui să fie crescută pentru a permite autoadministrarea. Norvegia nu se confruntă cu anumite dificultăți, dar organizarea executării este posibil să fie modificată în viitor. Astăzi, serviciul este condus de către poliție. Ar putea fi luată în calcul separarea. Este așteptat un raport pe această temă, în iunie 2013.

În Danemarca, de la 1 iulie 2013, instanțele pot servi documentele prin telefon. În caz de eșec, vor fi folosite mijloacele obișnuite de comunicare. În cele din urmă, Olof Dahnell a reamintit că Suedia a fost deosebit de activă în Georgia în ultimii trei ani, în cadrul a două proiecte. Primul se referă la procesul de organizare, de management și de cartografiere. Al doilea se referă la BESTT în care a lucrat cu Jos Uitdehaag și Bernard Menut timp de optsprezece luni. El a menționat că reactivitatea guvernului georgian a fost de așa manieră, încât uneori a fost dificil de a urmări reformele legislative care au însoțit foarte repede ideile emise pe parcursul desfășurării acestui proiect. În prezent, discuțiile se referă la crearea unui cod de executare, care a fost prezentat în ajunul de închidere al proiectului.

Activitățile UIHJ de la Consiliul Permanent din noiembrie 2012 au fost prezentate, ca de obicei de Francoise Andrieux și Mathieu Chardon. Apoi, proiectul BESTT, a cărui ceremonie de inchidere ce a avut loc în ziua precedentă, a fost onorată de către Eric Vincken (IACC) și Thomas Schmidt, coordonator de proiect. Cu această ocazie a fost dezvaluit Tool Kit for the Rule of Law. Acest Tool Kit scoate în evidență cele mai bune practici în domeniul executării. Acesta a fost creat pentru proiect, însă, poate fi utilizat de toată lumea. Eric Vincken a mulțumit tuturor participanților proiectului: FNBE, CILC, Autoritatea suedeză de executare silită, UIHJ experților a căror contribuție a fost "fundamentală".

Jacques Isnard, fost președinte și președinte de onoare al UIHJ, s-a referit la Institutul care îi poartă numele pentru a explica încă o dată obiectivele. Pentru început, președintele Isnard a declarat că el a fost "uimit de volumul de activități, de munca depusă de către UIHJ și rezultate". "Eu simt că munca începută de Baudoin Gielen și continuată de alții reprezintă una dintre cele mai mari organizații din lume", a continuat el. Consiliul Științific al UIHJ a fost creat în urmă cu câțiva ani, în vederea strânsei asocieri cu activitatea academică a UIHJ. Acesta se bazează pe activitatea Consiliului științific și va fi dezvoltat Codul Mondial al executare (WCE). "Acesta este un proiect foarte ambițios", a declarat Jacques Isnard. "Acest text va conține o serie de elemente, dar oferă principiile de executare, cum ar fi liniile directoare. Ar fi minunat dacă UIHJ ar putea introduce un astfel de document, care să poată fi utilizat de către sectoarele economice, bancare sau de universitate. Acest lucru necesită progrese în relațiile pe care le avem cu organizațiile globale. Cu ajutorul acestor organizații se vor stabili contacte cu țările care nu sunt încă membre ale UIHJ până la Congresul din Madrid, Madrid va fi punctul de plecare al Codului Mondial de executare, ratificat de către organizațiile globale majore. "

Intervenția delegațiilor

Șefii delegațiilor care au dorit, au putut să intervină. Louis-Raymond Maranda a făcut referire la conferința de la Montreal, din octombrie 2012, pe tema dematerializării. "Scopul a fost de a arăta actorilor de pe scena juridică din Quebec, inclusiv Ministerului Justiției, Baroului și judecătorilor, modul în care a fost întârziată justiția din Quebec", a spus el. "Executorii judecătorești sunt în curs de a crea un nou domeniu tehnologic. Aceștia ar trebui să fie terțe părți de încredere."
George Mitsis, vice-președinte al Camerei Naționale a Executorilor Judecătorești din Grecia, a declarat că, în ciuda marilor dificultăți cu care se confruntă țara, există "speranță în urma unor realizări semnificative". "Cu costul unor mari eforturi, am schimbat modalitatea de acces în profesie. Potrivit celei mai recente legi, studiile juridice sunt obligatorii. Începând cu sfârșitul anului viitor accesul în profesie se va face potrivit noului sistem de operare de examinare. Am umplut golurile stabilite de către CEPEJ și suntem mândri de acest lucru ", a spus el. Acum executorii judecătorești greci care lucrează în cadrul societății civile vor putea oferi servicii mai bune justițiabililor. Membrii Troicii au favorizat introducerea unei declarații de fapte în Grecia pentru a accelera justiția. George Mitsis a raportat că aceștia sunt convinși că medierea ar trebui să fie efectuată de către executorii judecătorești, deoarece ei sunt cei care au legături cu debitorul, în timp ce acționează imparțial. El a transmis salutări fostului președinte al Camerei Naționale a Executorilor Judecătorești din Grecia și membru al consiliului de administrație al UIHJ, Dionisie Kriaris. El a mulțumit UIHJ-ului pentru toată activitatea sa în favoarea profesiei. El a anunțat alegerea noului președinte, Eftimios Preketes, care ocupă încă o dată această poziție înaltă. El a concluzionat prin a mulțumi personal întregului consiliu de administrație al UIHJ și președintelui acestuia pentru "sprijinul continuu în eforturile noastre de a îmbunătăți profesia de executor judecătoresc în Grecia și în întreaga lume. Vreau să subliniez încă o dată unitatea UIHJ-ului, singura organizație care poate asigura viitorul profesiei ".

Președintele Camerei Naționale a Executorilor Judecătorești din Ungaria, Miklos Krejniker, a amintit că unul dintre obiectivele UIHJ este de a promova formarea, care este inclusă în Programul de la Stockholm. Camera Națională a Executorilor Judecătorești din Ungaria derulează un proiect de formare finanțat de Uniunea Europeană, în colaborare cu UIHJ. Primul seminar a avut loc la Budapesta, pe 8 și 9 aprilie 2013. Președintele Netten a participat la acest seminar. Următorul seminar va avea loc pe 22 și 23 mai 2013, pe tema Regulamentului Bruxelles I. Președintele Krejniker a spus că este posibil să participe 20 de membri ai UIHJ, costurile fiind acoperite integral.

În Polonia, o nouă lege liberalizează complet accesul în profesie. Aceasta ar trebui să intre în vigoare în septembrie 2012. După o diplomă universitară și doi ani de stagiu, candidatul va putea solicita Ministerului Justiției, numirea sa, în zona sa de preferință. În prezent, există aproximativ 1150 de executori judecătorești în Polonia. Acest număr ar putea ajunge la 2.000.
Profesionalismul NBE Consiliul Permanent s-a încheiat cu anunțarea de evenimente pentru lunile următoare. La sfârșitul ședinței, Mihail Sarjveladze a mulțumit UIHJ pentru alegerea Georgiei ca țară gazdă a Consiliului Permanent. "Acest eveniment este de o mare importanță. Reprezintă un sprijin pentru fiecare executor judecătoresc. Pentru aceștia înseamnă deschiderea unui nou orizont în domeniul formării profesionale, standardelor profesionale, lucru ce este pe deplin apreciat", a spus el, exprimându-și recunoștința față de NBE și Georgia.

Leo Netten a răspuns acestor cuvinte: "Când ne-am decis să venim în Georgia, am știut că urma să avem o întâlnire care va fi diferită. Cu numai un an în urmă, eram în faza proiectului BESTT. Am remarcat profesionalismul dumneavoastră, care este impresionant. Am găsit acest spirit de familie și sunt foarte fericit. Putem face ceea ce facem datorită dumneavoastră. Există fețe noi aici, care par foarte interesate de UIHJ. Noi le putem integra în panoul nostru. Mulțumiri NBE. Mulțumim participanților la proiectul BESTT și executorilor judecătorești suedezi. A fost o plăcere să lucrăm cu dumneavoastră. Mulțumim CILC și tuturor celor care au lucrat. Mulțumiri speciale experților cheie: Jos Uitdehaag Bernard Menut, Françoise Andrieux și Olof Dahnell. Îi mulțumesc lui Jacques Isnard, predecesorul meu, pentru că este aici cu noi. Acest lucru poate contribui la această atmosferă de familie. Mulțumim organizatorilor. Mulțumesc Luisa Lozano, secretarul nostru. Mulțumim, de asemenea, interpreților. În cele din urmă, vă mulțumesc tuturor că sunteți aici pentru a ne ajuta și a ne sprijini. "

Link către articolul original:
Fr :http://www.uihj.com/premier-conseil-permanent-europeen-de-l-uihj-dans-le-sud-caucase_2160451.html En: http://www.uihj.com/en/-first-european-permanent-council-of-the-uihj-in-the-south-caucasus_2160451.html